TERMINY REALIZACJI:

Wizytówki: 24 godziny
Kalendarze: 1-2 dni robocze
Kalendarze trójdzielne: 4-5 dni roboczych
Kubki: 3-4 dni robocze
Ulotki: 1-2 dni robocze
Plakaty: 3-4 dni robocze
dostawa Po zapisaniu do Klubu Przedsiębiorcy
wysyłka gratis!
SPRAWDŹ
Szczegóły

Muzyka i rozrywka

Pusty szablon
dla ludzi sukcesu
Nowoczesna i kolorowa
Klasyczna biała
Klasyczna i elegancka czerń
Klasyczna czarna
Pełna kolorów
Good Music
Music Event
DJ Jaro
Muzyka
Muzyka rokowa
Grand Piano
Rock Music
Grand Piano
Rock Music
Symetria
Pastelowo
W kropeczki
Kolorowe odłamki
Czerń i biel
Nice Coffee
Kolorowe odłamki
Czarno-biały splot
Niebieska geometria
Pastelowe
Oldschool
Blue Circles
Czarny z zielonym
Dots
Pattern
Moc koloru
Klasyczne i eleganckie
Klasyczna tekstura
Klasyczna czerń
Klasyczna biznesowa czerń
Biały z niebieskim
Dj i wodzirej
Zebra w okręgu

Wybierz swoją branżę

FAQ – Marketing muzyczny

Masz w sobie muzyczną pasję? A może chcesz poznać tajniki marketingu muzycznego? Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w kreatywnej branży muzycznej i stwórz własne wizytówki muzyczne, które pozwolą Ci się wybić w artystycznym środowisku.

1. Kto to jest kompozytor? Co robi?

Kompozytor to inaczej twórca muzyki. Komponuje m.in.:
  • melodie,
  • harmonie,
  • rytmy,
tworząc unikalne utwory muzyczne. Współczesny marketing muzyczny bazuje na pracy kompozytorów. Warto zaprojektować wizytówki muzyczne dla skutecznej reklamy.

2. Ile zarabia kompozytor (w Polsce)?

Wiele zależy od renomy i umiejętności kompozytora. Wzięty artysta z pewnością zarobi powyżej 10 tys. zł miesięcznie, podczas gdy początkujący kompozytor, którego marketing muzyczny jest dość okrojony, może liczyć na zarobki w wysokości ok. 5500 zł brutto.

3. Kto to jest producent muzyczny? Co robi?

To osoba odpowiedzialna za całokształt procesu tworzenia nagrania muzycznego. Odpowiada za m.in.:
  • kompozycję,
  • aranżację,
  • nagranie,
  • miksowanie, 
  • mastering utworu.
To na nim spoczywa opracowanie strategii marketingu w rozrywce, jest odpowiedzialny także za wizytówki muzyczne czy kalendarze muzyczne.

4. Ile zarabia producent muzyczny (w Polsce)?

Według statystyk producent muzyczny zarabia średnio 5 tys. zł brutto miesięcznie. Wiele jednak zależy od kontraktu oraz trybu pracy. Stawka za jeden utwór może wynieść kilkaset złotych, więc finalnie kwota zależy wyłącznie od płodności muzycznej artysty oraz jego renomy. W tej branży liczy się dobrze opracowany marketing muzyczny.

5. Sound designer – kto to?

Sound designer to twórca dźwięku, który odpowiada za projektowanie i tworzenie unikalnych efektów dźwiękowych. Istotą jego pracy jest nadanie odpowiedniej atmosfery produkcjom audiowizualnym. W marketingu muzycznym sound designer to wartościowa osoba, która silnie wpływa na rozwój danego projektu.

6. Ile zarabia sound designer?

Mediana zarobków na stanowisku sound designera oscyluje wokół 14 tys. zł brutto miesięcznie. Wiele zależy od miejsca, wielkości przedsięwzięcia oraz marketingu muzycznego. Wysokiej klasy wizytówki muzyczne niewątpliwie wpływają na rozpoznawalność w tym zawodzie.

7. Co to jest inżynier dźwięku?

To specjalista, który zajmuje się technicznymi aspektami tworzenia dźwięku. Jego zadaniem jest nagrywanie i mastering dźwięku, tak aby osiągnąć pożądaną jakość i efekt artystyczny. Rynek muzycznego marketingu stale potrzebuje nowych artystów, którzy wniosą świeżość w branżę rozrywkową.

8. Ile zarabia inżynier dźwięku?

Uśrednione miesięczne wynagrodzenie inżyniera dźwięku waha się między 7 a 12 tys. zł brutto. Aby wpasować się w marketing muzyczny, warto mieć wyższe wykształcenie kierunkowe lub ukończone kursy. Dobrą opcją są także:
  • wizytówki muzyczne, 
  • ulotki muzyczne.

9. Jak zostać DJ-em?

Aby rozpalać tłumy swoją muzyką, warto na bieżąco śledzić marketing muzyczny oraz panujące w nim trendy. Wykształcenie kierunkowe nie jest wymagane – przydadzą się natomiast:
  • dobry gust muzyczny,
  • wizytówki muzyczne, 
  • otwartość na ludzi, 
  • muzyczna pasja.

10. Ile zarabia DJ (weselny, klubowy)?

W marketingu muzycznym istnieje duże zapotrzebowanie na DJ-ów. Wodzirej na weselu może zarobić między 2 a 5 tys. zł za noc, podczas gdy stawka na całonocne prowadzenie eventu w klubie to kilkaset złotych. Warto mieć na tę okoliczność profesjonalne:
  • wizytówki muzyczne, 
  • kalendarz muzyczny.

11. Autor tekstów piosenek – zawód?

Choć może się wydawać, że pisanie tekstów to bardziej pasja niż praca, w dzisiejszym marketingu muzycznym jest to pełnoprawne zajęcie. Kreatywni autorzy tekstów są stale poszukiwani, dlatego jeśli celujesz w tę branżę, zaopatrz się w niezbędne:
  • wizytówki muzyczne,
  • plakaty muzyczne.

12. Ile zarabia autor tekstów piosenek?

Zarobki w muzycznym marketingu są uzależnione od umiejętności i renomy autora. Twórca tekstów piosenek zarabia między 5 a 7 tys. zł brutto, ale jeśli wbije się w rynek muzyczny marketing i ma solidnie wykonane wizytówki muzyczne, może współpracować ze światowymi artystami i zarabiać tysiące dolarów.

13. Remikser – kto to jest?

Remikser to twórca muzyczny, który na bazie istniejącego utworu tworzy nową wersję. Obecnie coraz więcej utworów poznaje się na nowo, właśnie dzięki pracy remikserów. Tak wygląda współczesny marketing w rozrywce.

14. Na jakie zarobki może liczyć remikser?

Stawka jest w dużej mierze zależna od popularności artysty. Pod tym względem marketing muzyczny szybko weryfikuje umiejętności osoby na tym stanowisku. W tej kwestii jest ogromna rozbieżność – remikser może otrzymać od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy złotych za utwór.

15. Kto to jest wokalista?

Wokalista to osoba, której głównym instrumentem muzycznym jest własny głos. Może występować solo, jak i w zespole, a także śpiewać w chórze. Wokalista na rynku muzycznym marketing powinien mieć rozpoznawalne:
  • wizytówki muzyczne,
  • plakaty muzyczne.

16. Wokalista – praca? Zarobki?

Wysokiej klasy wokalista nie będzie mieć problemu z pozyskaniem zleceń. Muzyczny marketing obfituje w:
  • eventy,
  • imprezy okolicznościowe,
które niezwykle często wzbogacane są występami artystów. Zarobki wokalisty mogą wynosić nawet kilka tys. zł za jeden występ.

17. Menadżer artystyczny – studia? Kim jest?

Menadżer artystyczny to ważna osoba w marketingu muzycznym. Zarządza karierą artysty, zajmuje się promocją, negocjacjami kontraktów, organizacją koncertów i tras koncertowych. Menadżer powinien mieć własne:
  • wizytówki muzyczne,
  • kalendarze muzyczne,
by zapanować nad mnogością działań w branży artystycznej.