​Prowadzenie niewielkiego biznesu jest w dzisiejszych czasach coraz większym wyzwaniem. Przedsiębiorcy z zaskoczeniem zauważają, że ciężko jest przyciągnąć uwagę odbiorcy, kiedy większe firmy wydają fortunę na reklamę swoich produktów.
mała firma
porady
Mar 04, 2024
Michał

6 pomysłów na marketing w małej firmie

Marketing małej firmy również może być skuteczny – trzeba tylko wiedzieć, po jakie narzędzia sięgnąć. Poznaj nasze pomysły.

Recenzje – nieś dobrą opinię

Jeśli Twój biznes bazuje na sprzedaży produktów lub usług online, musisz zadbać o pozytywny wizerunek w sieci. Co może być lepszym magnesem niż opinie zadowolonych klientów? Skuteczny marketing to taki, który sprzedaje. Jeśli skupisz się na publikowaniu recenzji, masz duże szanse przebić się z ofertą wśród konkurentów.

Wykorzystaj każdą okazję, kiedy spotkasz się z dobrym słowem na temat swojej działalności. Publikuj recenzje na firmowej witrynie, w mediach społecznościowych i na stronach z recenzjami – do tego samego aktywnie zachęcaj swoich klientów. Możesz zamieszczać je także w materiałach reklamowych. To niewątpliwie podbije Twoją wiarygodność.

Inwestuj w materiały reklamowe

Jeśli zależy Ci na tym, by zaistnieć na rynku lokalnym, warto podjąć kroki, dzięki którym społeczność pozna Twoją ofertę. Drukowane materiały reklamowe wciąż doskonale zdają egzamin w takiej sytuacji i świetnie się sprawdzają zwłaszcza wśród początkujących przedsiębiorców. Rynkowe nowinki zawsze przyciągają uwagę, i jeśli zadbasz nieco o odpowiednią formę reklamy, z powodzeniem zachęcisz odbiorców do zapoznania się z ofertą Twojej firmy.

Zaprojektuj unikalne wizytówki, dzięki którym zaczniesz tworzyć sieć biznesowych kontaktów. Zawsze miej kilka sztuk przy sobie, wręczaj je także klientom i zostaw w kilku zaprzyjaźnionych miejscach. Jeśli organizujesz wielkie otwarcie firmy, zainwestuj w plakaty reklamowe. Wyrazisty i treściwy plakat A3 poinformuje o wydarzeniu i na pewno nie pozostanie niezauważony przez przechodniów. Zaprojektuj także ulotki reklamowe, w których krótko przedstawisz flagowe produkty ze swojej oferty. Nie zapomnij umieścić w nich logo, by jak najszybciej zaistnieć w świadomości odbiorców.
Kreator materiałów reklamowych

Załóż bloga z bazą wiedzy

Każdego dnia miliony ludzi wpisuje w wyszukiwarki konkretne zapytania. Jeśli znajdą na nie odpowiedź w treściach na Twojej stronie, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że zostaniesz uznany za eksperta w swojej dziedzinie, a tym samym zyskasz lojalnych klientów. Marketing dla małej firmy można skutecznie wdrożyć na wiele sposobów i nie zawsze będzie się to wiązać z dużymi kosztami. Prowadzenie firmowego bloga to jedna z efektownych ścieżek, którą podążą za Tobą odbiorcy.

Podaruj coś za darmo

Społeczność uwielbia dostawać upominki, zwłaszcza niezobowiązujące. Gratisy są pewną formą wdzięczności, ale jako przedsiębiorca wiesz, że jest w nich sprytnie ukryty sposób na zdobycie lojalnego klienta.

Możesz zaoferować zniżkę na pierwsze zakupy w zamian za zapisanie się do newslettera. Jeśli jesteś twórcą, przygotuj darmowy e-book z instrukcją na stworzenie prostej bransoletki krok po kroku. Zaproponuj ofertę ograniczoną czasowo – może to być jakiś produkt gratis przy zakupach na określoną kwotę.

Przygotuj katalog firmowych produktów

Pełna oferta w jednym miejscu? Klienci bardzo cenią firmy, które w konkretny sposób prezentują swój asortyment. Oszczędność czasu odbiorcy, który nie musi klikać wielu miejsc, by wreszcie znaleźć to, czego potrzebuje, to ogromna wartość z perspektywy osób, które ciągle się spieszą. Z myślą o potencjalnych klientach zaprojektuj internetowy katalog firmowych produktów – atrakcyjny wizualnie i łatwy w nawigacji.

Zadbaj o obsługę klienta

W świecie biznesu nie ma półśrodków i trudno o drugą szansę. Dlatego już na początku warto zrobić piorunujące wrażenie, by zaskarbić sobie zaufanie i lojalność odbiorcy. Postaw na jakość i pozytywne wibracje w kontakcie z klientem. Zadbaj o obsługę, która sprawia, że odbiorca poczuje się zaopiekowany i będzie pewien, że rozsądnie ulokował swój czas oraz pieniądze.

Sprawna obsługa klienta to między innymi błyskawiczna reakcja na wątpliwości, konkretne odpowiedzi i propozycje na rozwiązanie problemów, okazanie wsparcia i podziękowanie za skorzystanie z oferty. Bardzo ważne jest podejście ze zrozumieniem, a także wysoka kultura osobista. Dzięki temu możesz liczyć na tzw. marketing szeptany, czyli polecanie firmowych usług lub oferty przez zadowolonych klientów.

Ile to kosztuje?

Dobry marketing nie przytłacza klienta. To ogół szczegółowo zaplanowanych działań, które sprawiają, że klient pozytywnie kojarzy daną markę. Ile kosztuje marketing? Tym wpisem udowodniliśmy, że nie musisz inwestować dużych kwot w promocję swojej firmy. Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, postaw na materiały reklamowe oraz wprowadź kilka zmian, które pozytywnie odbiją się na kontaktach z odbiorcą.

W większości przypadków jedyną inwestycją jest Twój czas. Niekiedy będzie konieczne przeznaczenie na promocję części firmowego budżetu, ale bądź pewien, że przyniesie to konkretny efekt. Ulotki czy wizytówki to niewielki koszt, a można dzięki nim zyskać naprawdę wiele.

marketing w małej firmie

Najnowsze

Komentarze