Wizytówki jednostronne czy dwustronne to pytanie, które wiele osób sobie zadaje. Poznaj odpowiedź w artykule!
Wizytówki jednostronne czy dwustronne - które są najlepsze
porady
sty 18, 2024
Michał

Wizytówki jednostronne czy dwustronne - które są najlepsze?

Mimo coraz to nowych trendów w marketingu, w świecie biznesu, wizytówka pozostaje nadal nieodłącznym narzędziem budowania relacji z klientami i promocji firmy. Tylko dzięki temu firmy mogą zyskiwać klientów na swoje przedmioty lub usługi.

Wizytówki pozwalają nie tylko przykuć uwagę do ich właściciela, ale również sprawiają, że ich właściciel może zapaść w pamięci na długo. Można to zrobić dobrze, tylko posiadając profesjonalne wizytówki, które pozwolą się zapisać w pamięci w pozytywny sposób.

Niechlujne wizytówki, wykonane ze słabej jakości papieru, na który jest zadrukowany niechlujny projekt, mogą wyrządzić więcej krzywdy niż pożytku.

W obecnych czasach przedsiębiorcy oraz graficy stają jednak przed decyzją, czy warto wybrać wizytówki jednostronne czy dwustronne? Odpowiedź jest bardzo prosta!
Kreator wizytówek dwustronnych

Wizytówka jednostronna - klasyka lat minionych?

Wizytówki jednostronne występowały na długo przed wizytówkami dwustronnymi. Sięgając w pamięci niespełna 20 lat wstecz, można zauważyć, jak wiele osób używało wyłącznie wizytówek jednostronnych do swojej promocji. Było to spowodowane między innymi technologią produkcji oraz kosztem druku.

Przy wyborze wizytówki jedno czy dwustronnej warto zwrócić uwagę, czy jej styl pasuje nam oraz naszym klientom. Jednostronna forma graficzna sprawia, że wszystkie informacje muszą się znajdować obok siebie na jednej stronie. Może to spowodować natłok wszystkich (nawet tylko tych niezbędnych) informacji.

Natłoku informacji na wizytówce jednostronnej może w znaczący sposób zaburzyć czytelność wizytówki, poprzez co będzie traktowana jako mniej profesjonalna. Przesyt nie musi oznaczać jednak dużej ilości informacji, na przykład, kiedy dodamy dwa numery telefonu oraz dwa adresy e-mail zamiast jednego. Może być to również spowodowane wielkością fontu, nawet kiedy nasze dane będą stosunkowo krótkie (nie zawierają długich danych np.: karoljanostkowski@sklepprzykladowyzgliwic.pl).

Dodatkowo przy projektowaniu (czy to przez grafika, czy bezpośrednio w kreatorze online) okaże się, że logo i nazwę firmy musimy zmieścić na jednej stronie wizytówki, zamiast przełożyć ją na drugą.

Jednakże strony wizytówki jednostronnej już na pierwszy rzut oka przekazują odbiorcy wszystkie informacje - nie trzeba obracać wizytówki, żeby się zaznajomić ze wszystkimi danymi. Jest to na pewno wygodniejsze dla odbiorcy, który chce się zapoznać z danymi wizytówki, leżącej na przykład na blacie recepcji.

Najważniejszym kryterium wyboru wizytówek jednostronnych jest zdecydowanie ich cena. Wizytówki te są zazwyczaj znacząco tańsze od wizytówek dwustronnych. Mowa tutaj nie tylko o niskim koszcie wydruku, wynikającym z konieczności zadruku tylko jednej strony, ale również o koszcie projektu graficznego. Wizytówka jednostronna wymusza projekt tylko jednej strony - zazwyczaj z białym tłem, co znacząco zmniejsza czas pracy nad projektem, a co za tym idzie jego koszt.

Wizytówki jednostronne często są wybierane przez firmy preferujące klasyczny styl, oraz niską cenę (na przykład z uwagi na wysoki nakład).

Wizytówka dwustronna - nowoczesność i profesjonalizm


Wizytówki dwustronne oferują znacznie więcej przestrzeni do przedstawienia danych firmy. Pozwalają na dodanie dodatkowych informacji, takich jak oferta, przestrzeń na informacje, rabaty lojalnościowe czy skrócony opis działalności - wszystkie te treści, których nie udałoby się umieścić na wizytówce jednostronnej z uwagi na jej małą ilość powierzchni na dane. To doskonała opcja dla firm, które chcą dostarczyć klientom kompleksowe informacje o sobie.

Wizytówki dwustronne pozwalają również na zastosowanie ich jako karty lojalnościowe lub miejsca do zapisywania informacji. Może sprawdzić się to wszędzie tam, gdzie nie jest potrzebna klasyczna forma wizytówki, a nowoczesna forma marketingu, idealnie dostosowana do klienta. W przypadku kart lojalnościowych mowa tutaj na przykład o restauracjach, a w przypadku przestrzeni na informację - branżach medycznych.

Wizytówki dwustronne z uwagi na fakt zadruku obu stron kartki papieru są jednak droższe od wizytówek jednostronnych. Różnica nie jest jednak ogromna. Może wynosić około 20% wartości produktu.

W przypadku wizytówek dwustronnych możemy sobie pozwolić na zadruk wizytówki z pełnym, obustronnym tłem. Pełny zadruk wizytówki jednostronnej może okazać się to złym rozwiązaniem, ponieważ druga strona mimo wszystko pozostanie biała, co może wyglądać nieestetycznie.

Wizytówki dwustronne są wybierane przez osoby, które cenią sobie bycie zgodnie z trendami, oraz nowoczesny wygląd wydruku.

Wizytówka jedno czy dwustronna - którą wybrać?

Nadal jednak pozostaje pytanie wizytówki jednostronne czy dwustronne?
Wizytówki jednostronne wychodzą powoli do lamusa. Zdecydowanie najlepszym wyborem w obecnych czasach pozostają wizytówki dwustronne, których cena w Voogo za 100 sztuk wynosi 29,90 zł.

Cena również nie stanowi blokady blokady. Różnica wynosząca około 10 zł za 100 sztuk wizytówek nie wydaje się ogromna. Dodatkowo projekt można wykonać samemu w zupełności za darmo. Do tego idealnie sprawdzi się dziecinnie prosty kreator online Voogo, gdzie w kilka chwil można zaprojektować swoje wymarzone materiały drukowane!
Wizytówki jednostronne i dwustronne

Wizytówka jednostronna i dwustronna

Najnowsze

Komentarze