Co powinna zawierać wizytówka? To pytanie, które bardzo często zadają sobie nie tylko właściciele firm, ale również graficy. Sprawdź, jak na nie odpowiedzieć!
Co powinna zawierać wizytówka? Kompleksowy poradnik
porady
sty 15, 2024
Michał

Co powinna zawierać wizytówka? Kompleksowy poradnik

W świecie biznesu pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie. Do jego stworzenia używa się profesjonalnych wizytówek, które są niewątpliwie kluczowym elementem w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
 
Wiele osób jednak zadaje sobie pytanie: Co powinna zawierać wizytówka? Odpowiedź na to pytanie nie jest trudna!

Co powinna zawierać wizytówka?

Wizytówka powinna zawierać 6 najważniejszych elementów:
  1. Dane osobowe, stanowisko,
  2. Numer telefonu, adres email,
  3. Nazwa firmy,
  4. Adres,
  5. Adres strony internetowej,
  6. Logo,
Co powinna zawierać wizytowa - kreator online

Dane osobowe oraz stanowisko

Najważniejszym elementem wizytówki, jest informacja do kogo ona należy. Na wizytówce w transparentny sposób powinno znaleźć przedstawione, kto jest je właścicielem, oraz jaką ta osoba pełni funkcję.
 
Informacja powinna znaleźć się zaraz pod imieniem i nazwiskiem. Stanowisko, bo o nim właśnie mowa, powinno być stosunkowo krótkie i czytelne. Poprzez jego sformułowanie, należy je powiązać z osobą, do której owa wizytówka trafi. To pierwszy i najważniejszy element tego, co powinna zawierać wizytówka.

Numer telefonu oraz adres e-mail

Drugą co do ważności informacją na wizytówce są dane kontaktowe. Dzięki nim odbiorca wizytówki będzie mógł się skontaktować z jej właścicielem. Tutaj można zastosować wiele różnych rodzajów kontaktu. Może to być zarówno prywatny numer telefonu, jak i służbowy. Można również połączyć oba - w zależności od rodzaju zadania, które miałaby pełnić wizytówka.
 
W wizytówce warto również umieścić adres e-mail. Ważne jest, aby brzmiał on reprezentacyjnie - unikajmy więc dziwnych sformułowań, które mogą odrzucić odbiorcę wizytówki.

Nazwę firmy,

Jeśli prowadzisz swoją firmę, ważne jest, aby poprawnie wyeksponować jej nazwę. Jest to o tyle istotne, że w pierwszym kontakcie trzeba być odebranym jako profesjonalista. Tutaj warto zastanowić się nad unikaniem w nazwie firmy informacji o rodzaju działalności gospodarczej, na przykład sp. z o.o., sp. j. itp.

Adres

Adres to kolejna ważna informacja w tym co powinna zawierać poprawnie zaprojektowana wizytówka. Dzięki niej odbiorca wizytówki jest w stanie sprawnie dotrzeć do lokalizacji firmy. Dodatkowo dzięki temu firma może zostać odebrana za bardziej profesjonalną, taką, która posiada siedzibę stacjonarną - na przykład w centrum miasta, lub popularnym budynku biurowym.

Adres strony internetowej

Jeśli posiadasz stronę internetową, warto dodać do niej adres również na wizytówce. Należy tutaj jednak unikać protokołów szyfrownaia: https://. Jest to informacja, która jedynie dodaje do wizytówki niepotrzebne frazy zaburzające czytelność nazwy strony.

Logo

Logo, tak samo, jak nazwa firmy ma ogromne znaczenie w określeniu jej profesjonalizmu. Warto przy dodawaniu loga do wizytówki, wgrać je w formacie .png bez tła - oczywiście w największej możliwej rozdzielczości. Pomoże to uniknąć problemów związanych z jego niską jakością.
 
Stworzenie eleganckiej wizytówki to kluczowy element budowania silnej obecności dla każdej firmy. Jeśli nadal masz wątpliwości co powinna zawierać wizytówka - wejdź do kreatora online Voogo, gdzie w kilka chwil zaprojektujesz własne wizytówki!

Jak rozłożyć treści na wizytówce?

Wymiary wizytówek
Kiedy już ustaliliśmy co powinno znajdować się na wizytówce, warto zadać sobie kolejne pytanie: jak rozłożyć treści na wizytówce?
 
Ma to ogromne znaczenie, kiedy chcemy, żeby wizytówka nie tylko zawierała komplet informacji, ale również prezentowała je w estetyczny sposób. Do poprawnego rozłożenia treści najlepiej spisuje się kreator online wizytówek. Dzięki niemu można na bazie gotowych szablonów zaprojektować własną wizytówkę.
 
Po wybraniu gotowego szablonu wizytówki w formie projektu, rozmieszczenie danych zostanie wykonane automatycznie. Dla osoby projektującej będą widoczne pola oraz ich opisy. Pomoże to dodać do wizytówki własne dane takie jak imię i nazwisko, adres strony, czy logo.
 
Po wpisaniu danych należy pamiętać nad ich poprawną wielkością (aby były czytelne na wizytówkę po finalnym wydruku). Trzeba również zachować spady - są one widoczne na krawędzi projektu.
 
Drugim ważnym aspektem jest dostosowanie koloru fontów zgodnie z kolorem przewodnim wizytówki, a tą do koloru przewodniego firmy.
 
Wszystkie te elementy - poprawne dane oraz ich rozmieszenie wpływają na odbiór wizytówki jako profesjonalnej. Dzięki temu jej właściciel jest traktowany, jako profesjonalista.
Co powinna zawierać wizytówka - podgląd

Najnowsze

Komentarze