Przeczytaj w czym tkwi siła i jak promować klub fitness lub siłownię.
Popularność klubów fitness i siłowni w Polsce wzrasta z roku na rok. W ostatnich latach Polski rynek należy do najszybciej rozwijających się rynków europejskich. Według badań „The European Health & Fitness Market” przygotowywanych przez Deloitte, przychody osiągane przez właścicieli klubów fitness w Polsce wciąż rosną. W roku 2016 wyniosły one ponad 3,67 mld PLN. Z usług klubów korzysta już 2,77 mln Polaków. Ze względu na dużą rotację klientów, powstaje dużo nowych obiektów. Co zrobić aby utrzymać się na rynku przy tak olbrzymiej konkurencji? Przeczytaj poniższy artykuł a dowiesz w czym tkwi siła i jak promować klub fitness bez specjalnego budżetu.
1. Siła rekomendacji
Rekomendacja stanowi największą siłę marketingową w branży fitness. Nie od dziś wiadomo, że zadowolony klient procentuje nowymi klientami. Warto więc zadbać o jego satysfakcję. Jeśli raz go zawiedziesz to z pewnością nie pozostawi suchej nitki i skomentuje to wśród swoich znajomych, na forach internetowych czy Facebooku. Dbaj o dobre relacje nie tylko z klientami ale również ze swoimi pracownikami. Twój personel jest najlepszą wizytówką klubu.
2. Siła społeczności - social media
Facebook oraz fora internetowe to nieodzowny element komunikacji. Klienci szukają informacji o klubie fitness, sprawdzają opinie na forach i w mediach społecznościowych.Te narzędzia to również niezbędny element budowania społeczności wokół marki klubu fitness. Klienci chcą utożsamiać się z klubem w którym trenują, chcą czytać o planowanych wydarzeniach i dzielić się swoimi wrażeniami. Wystarczy nieco chęci i energii do działania i sam możesz wiele zdziałać.
3. Siła eventów
Jeśli planujesz otworzyć klub fitness, event to idealne rozwiązanie na ściągnięcie potencjalnych klientów. Warto wykorzystać to narzędzie aby zwiększyć zainteresowanie klubem lokalnej społeczności. Zorganizuj oficjalne otwarcie klubu, zacznij przyzwyczajać klubowiczów do częstych wydarzeń. W ten prosty sposób możesz budować świadomość marki wśród klientów. Wydarzenia możesz organizować cyklicznie lub przy różnych okazjach np. urodziny klubu czy dzień kobiet. Możesz również uczestniczyć w eventach zewnętrznych, dzięki czemu będziesz mógł dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Jak poinformować klientów o planowanym evencie? Najtańszym sposobem będzie wydrukowanie plakatów i ulotek z informacją o miejscu, terminie i godzinie rozpoczęcia eventu. Dla przyciągnięcia większej ilości potencjalnych klientów, koniecznie zamieść kod rabatowy dla nowych klubowiczów. Do kompletu zamów wizytówki, rozdaj je niezdecydowanym klientom, być może potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji i już niedługo zadzwonią.