W poprzednim wpisie przekonywaliśmy Was o wciąż niesłabnącej popularności plakatów reklamowych, jako cennego sposobu na promowanie usługi bądź produktu. Dziś podpowiemy Wam, jak możecie efektywnie zmierzyć skuteczność reklamy na plakacie. Bo w zasadzie mówienie, że to dobry sposób, to jedno, a twarde dowody na to, to drugie. Jeśli więc nie jesteście do końca przekonani do tej formy reklamy bądź chcecie przekonać szefa do wyłożenia pieniędzy na nie, to ten wpis jest dla Was :-)
Pamiętajcie, że plakat to forma reklamy, która szczególnie mocno ma skupiać uwagę i zainteresować potencjalnego klienta, a więc: jedno, chwytliwe hasło, prosty i dobitny tekst, czytelny krój pisma i mocna strona wizualna. Zachęcamy Was do postawienia na mocne, zdecydowane kolory, które po prostu łatwiej przyciągną wzrok, niż subtelne pastele. Przeglądając gotowe propozycje szablonów na Voogo sami się przekonacie, że staramy się trzymać powyższych zasad. Z nami Wasz przekaz nie zginie w gąszczu innych.
Pamiętajcie, że plakat to forma reklamy, która szczególnie mocno ma skupiać uwagę i zainteresować potencjalnego klienta, a więc: jedno, chwytliwe hasło, prosty i dobitny tekst, czytelny krój pisma i mocna strona wizualna. Zachęcamy Was do postawienia na mocne, zdecydowane kolory, które po prostu łatwiej przyciągną wzrok, niż subtelne pastele. Przeglądając gotowe propozycje szablonów na Voogo sami się przekonacie, że staramy się trzymać powyższych zasad. Z nami Wasz przekaz nie zginie w gąszczu innych.
A jak mierzyć skuteczność plakatów?
1. Skuś się na umieszczenie na plakacie kodu rabatowego - czytelnego i widocznego z daleka, umożliwiącego zakup Twojego “flagowego” produktu w fajnej cenie przez ściśle określony czas. Nie ograniczaj się z akcjami rabatowymi tylko w internecie lub na ulotkach. Plakat to równie dobry nośnik informacji.
2. Wezwij do działania - zachęć klientów do podjęcia akcji: “Zamów”, “Odwiedź nas w…”, Wyślij sms pod numer…”, Zadzwoń dziś na….” itp. Po pierwsze, intensyfikujesz przekaz reklamowy, po drugie, dajesz sobie fajne narzędzie do zmierzenia efektywności takiego zawołania.
3. Nie ignoruj siły zachęty, obiecaj coś za podjęcie akcji, trzymając się określonego przedziału czasowego, np. “Tylko w ten weekend…”, “Ostatnie 24 h wyprzedaży…”, itp.
4. Pytaj swoich klientów, skąd dowiedzieli się o Twojej firmie, promocji, itd. Możesz to robić mailowo, przy zapisie do newslettera, osobiście podczas zakupów w sklepie czy poprzez formularz w chwili finalizowania zamówienia w Twoim sklepie online. Zbierasz dzięki temu bardzo wiele cennych informacji. Wiesz, które z Twoich kanałów działają najefektywniej, a które warto wyłączyć bądź ulepszyć. Jesteśmy pewni, że plakat reklamowy będzie jednym z tych najefektywniejszych.
1. Skuś się na umieszczenie na plakacie kodu rabatowego - czytelnego i widocznego z daleka, umożliwiącego zakup Twojego “flagowego” produktu w fajnej cenie przez ściśle określony czas. Nie ograniczaj się z akcjami rabatowymi tylko w internecie lub na ulotkach. Plakat to równie dobry nośnik informacji.
2. Wezwij do działania - zachęć klientów do podjęcia akcji: “Zamów”, “Odwiedź nas w…”, Wyślij sms pod numer…”, Zadzwoń dziś na….” itp. Po pierwsze, intensyfikujesz przekaz reklamowy, po drugie, dajesz sobie fajne narzędzie do zmierzenia efektywności takiego zawołania.
3. Nie ignoruj siły zachęty, obiecaj coś za podjęcie akcji, trzymając się określonego przedziału czasowego, np. “Tylko w ten weekend…”, “Ostatnie 24 h wyprzedaży…”, itp.
4. Pytaj swoich klientów, skąd dowiedzieli się o Twojej firmie, promocji, itd. Możesz to robić mailowo, przy zapisie do newslettera, osobiście podczas zakupów w sklepie czy poprzez formularz w chwili finalizowania zamówienia w Twoim sklepie online. Zbierasz dzięki temu bardzo wiele cennych informacji. Wiesz, które z Twoich kanałów działają najefektywniej, a które warto wyłączyć bądź ulepszyć. Jesteśmy pewni, że plakat reklamowy będzie jednym z tych najefektywniejszych.