Skorzystaj z naszych porad, które podpowiedzą Ci od czego zacząć.
Nadszedł czas wakacji, większość właścicieli gospodarstw agroturystycznych zastanawia się jak dotrzeć z ofertą do potencjalnych gości. W krajach Unii Europejskiej promowaniem kwater, zajmują się profesjonalne stowarzyszenia agroturystyczne, organizacje rolnicze i turystyczne, które mogą liczyć na współpracę i pomoc finansową państwa i władz lokalnych. W Polsce promocją agroturystyki zajmują się między innymi Ośrodki Doradztwa Rolniczego. Jeśli decydujesz się na samodzielne promowanie gospodarstwa agroturystycznego podpowiemy od czego zacząć.
1. Przygotuj plan działań
Najważniejsze jest abyś wiedział co chcesz zaproponować swoim gościom, zastanów się co może ich zainteresować? Z pewnością jest coś, co wyróżnia twoje gospodarstwo pod względem oferty noclegowej, kulinarnej czy rozrywkowej. Przygotuj zestaw atrakcji dla turystów, które znajdują się w najbliższej okolicy. Wybierz miejsca godne polecenia, które warto odwiedzić.
2. Zadbaj o materiały promocyjne
Aby dotrzeć do potencjalnych gości, niezbędne będą materiały informacyjne. W tym celu, przygotuj wizytówki ze zdjęciem lub rysunkiem gospodarstwa, adresem i krótkim opisem reklamowym. Nie masz gotowego projektu graficznego a sezon już trwa? Skorzystaj z kreatora online i stwórz projekt dostosowany do Twoich potrzeb. Zobacz bezpłatne szablony wizytówek. Jak zaprojektować wizytówkę przeczytaj TU. Chcesz wzmocnić przekaz reklamowy zaprojektuj ulotki i plakaty z jednego szablonu materiały będą graficznie spójne.
Jakie informacje umieścić na ulotce?
- ilość pokoi i wyposażenia
- sposób wyżywienia
- atrakcje turystyczne w najbliższej okolicy
- zdjęcia obiektu, pokoi
- ceny
3 . Promuj gospodarstwo agroturystyczne
Dowiedz się jakie są możliwości zamieszczenia Twojego adresu w informatorach noclegowych lub turystycznych województwa, regionu lub gminy. Informację uzyskasz w Urzędzie Gminy i Urzędzie Wojewódzkim. Nawiąż kontakt z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, informacją turystyczną, biurami podróży. Odwiedź te miejsca osobiście lub wyślij ulotki z ofertą. Kilka wizytówek miej zawsze przy sobie i wręczaj przy każdej okazji. Pytaj, gości skąd dowiedzieli się o ofercie. Dowiesz się, który kanał promocji okazał się najbardziej skuteczny. Jak mierzyć skuteczność plakatów, przeczytaj TU.