Co powinna zawierać wizytówka? To pytanie, które bardzo często zadają sobie nie tylko właściciele firm, ale również graficy. Sprawdź, jak na nie odpowiedzieć!
W świecie biznesu pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie. Do jego stworzenia używa się profesjonalnych wizytówek, które są niewątpliwie kluczowym elementem w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
Wiele osób jednak zadaje sobie pytanie: Co powinna zawierać wizytówka? Odpowiedź na to pytanie nie jest trudna!
Co powinna zawierać wizytówka?
Wizytówka powinna zawierać 6 najważniejszych elementów:
- Dane osobowe, stanowisko,
- Numer telefonu, adres email,
- Nazwa firmy,
- Adres,
- Adres strony internetowej,
- Logo,
Dane osobowe oraz stanowisko
Najważniejszym elementem wizytówki, jest informacja do kogo ona należy. Na wizytówce w transparentny sposób powinno znaleźć przedstawione, kto jest je właścicielem, oraz jaką ta osoba pełni funkcję.
Informacja powinna znaleźć się zaraz pod imieniem i nazwiskiem. Stanowisko, bo o nim właśnie mowa, powinno być stosunkowo krótkie i czytelne. Poprzez jego sformułowanie, należy je powiązać z osobą, do której owa wizytówka trafi. To pierwszy i najważniejszy element tego, co powinna zawierać wizytówka.
Numer telefonu oraz adres e-mail
Drugą co do ważności informacją na wizytówce są dane kontaktowe. Dzięki nim odbiorca wizytówki będzie mógł się skontaktować z jej właścicielem. Tutaj można zastosować wiele różnych rodzajów kontaktu. Może to być zarówno prywatny numer telefonu, jak i służbowy. Można również połączyć oba - w zależności od rodzaju zadania, które miałaby pełnić wizytówka.
W wizytówce warto również umieścić adres e-mail. Ważne jest, aby brzmiał on reprezentacyjnie - unikajmy więc dziwnych sformułowań, które mogą odrzucić odbiorcę wizytówki.
Nazwę firmy,
Jeśli prowadzisz swoją firmę, ważne jest, aby poprawnie wyeksponować jej nazwę. Jest to o tyle istotne, że w pierwszym kontakcie trzeba być odebranym jako profesjonalista. Tutaj warto zastanowić się nad unikaniem w nazwie firmy informacji o rodzaju działalności gospodarczej, na przykład sp. z o.o., sp. j. itp.
Adres
Adres to kolejna ważna informacja w tym co powinna zawierać poprawnie zaprojektowana wizytówka. Dzięki niej odbiorca wizytówki jest w stanie sprawnie dotrzeć do lokalizacji firmy. Dodatkowo dzięki temu firma może zostać odebrana za bardziej profesjonalną, taką, która posiada siedzibę stacjonarną - na przykład w centrum miasta, lub popularnym budynku biurowym.
Adres strony internetowej
Jeśli posiadasz stronę internetową, warto dodać do niej adres również na wizytówce. Należy tutaj jednak unikać protokołów szyfrownaia: https://. Jest to informacja, która jedynie dodaje do wizytówki niepotrzebne frazy zaburzające czytelność nazwy strony.
Logo
Logo, tak samo, jak nazwa firmy ma ogromne znaczenie w określeniu jej profesjonalizmu. Warto przy dodawaniu loga do wizytówki, wgrać je w formacie .png bez tła - oczywiście w największej możliwej rozdzielczości. Pomoże to uniknąć problemów związanych z jego niską jakością.
Stworzenie eleganckiej wizytówki to kluczowy element budowania silnej obecności dla każdej firmy. Jeśli nadal masz wątpliwości co powinna zawierać wizytówka - wejdź do kreatora online Voogo, gdzie w kilka chwil zaprojektujesz własne wizytówki!
Jak rozłożyć treści na wizytówce?
Kiedy już ustaliliśmy co powinno znajdować się na wizytówce, warto zadać sobie kolejne pytanie: jak rozłożyć treści na wizytówce?
Ma to ogromne znaczenie, kiedy chcemy, żeby wizytówka nie tylko zawierała komplet informacji, ale również prezentowała je w estetyczny sposób. Do poprawnego rozłożenia treści najlepiej spisuje się kreator online wizytówek. Dzięki niemu można na bazie gotowych szablonów zaprojektować własną wizytówkę.
Po wybraniu gotowego szablonu wizytówki w formie projektu, rozmieszczenie danych zostanie wykonane automatycznie. Dla osoby projektującej będą widoczne pola oraz ich opisy. Pomoże to dodać do wizytówki własne dane takie jak imię i nazwisko, adres strony, czy logo.
Po wpisaniu danych należy pamiętać nad ich poprawną wielkością (aby były czytelne na wizytówkę po finalnym wydruku). Trzeba również zachować spady - są one widoczne na krawędzi projektu.
Drugim ważnym aspektem jest dostosowanie koloru fontów zgodnie z kolorem przewodnim wizytówki, a tą do koloru przewodniego firmy.
Wszystkie te elementy - poprawne dane oraz ich rozmieszenie wpływają na odbiór wizytówki jako profesjonalnej. Dzięki temu jej właściciel jest traktowany, jako profesjonalista.